wtorek, 23 kwietnia 2013

Jak napisać list z prośbą o autograf?

Dzisiaj nic nie dostałam, więc ponowiłam zrobić mini poradnik o który proszono mnie w komentarzach. Postaram się krótko i zwięźle przedstawić Wam jak napisać list. Taki sposób nie musi Wam się podobać, jednak ja tak zawsze piszę i dostaję odpowiedź.


List do aktora/aktorki

Drogi/Droga ... (imię aktora/aktorki)
Mam na imię ..., mam ... lat i jestem Pani/Pana wielkim fanem. Uwielbiam każdą Pana/Pani rolę! Każda jest perfekcyjna a najbardziej podobała mi się ta z filmu ... (tytuł filmu). Nie mogę się doczekać Pana/Pani następnej roli! Życzę Panu/Pani samych sukcesów w dalszej karierze. Czy byłaby możliwość wysłania mi Pana/Pani autografu? Bardzo mi na tym zależy.

Pozdrawiam, ... (imię)

List do piłkarza
Drogi ... (imię piłkarza)
Mam na imię ..., mam ... lat i jestem wielkim kibicem ... (nazwa klubu) z Polski (jeżeli piszesz do zagranicznego piłkarza, a jeżeli do polskiego to możesz to ominąć). Kibicuję ... (nazwa klubu) od kiedy pamiętam i zawsze będę Wam kibicował. Dla mnie jest Pan/jesteś jednym z najlepszych piłkarzy w ... (nazwa klubu lub ligi). Życzę Panu/Ci dużo sukcesów w ... (nazwa klubu lub ligi) i wiele trofeów. Czy byłaby możliwość wysłania mi Pana/Twojego autografu?

Pozdrawiam,   ... (imię)

List do sportowca


Drogi/Droga ... (imię sportowca)
Mam na imię ..., mam ... lat i jestem Pana/Pani wielkim fanem! Wspieram Pana/Panią w występach na ... (Olimpiadzie, Mistrzostwach itd.). Bardzo podobała mi się Pana/Pani ... (tutaj możesz podać przykład ostatniego występu jaki oglądałeś). Życzę Panu/Pani dużo sukcesów w dalszej karierze i wiele medali na ... (Olimpiadzie, Mistrzostwach itd.). Bardzo proszę o wysłanie mi Pana/Pani autografu. 

Pozdrawiam, ... (imię).

List to wokalisty/wokalistki

Drogi/Droga ... (imię wokalisty/wokalistki)
Mam na imię ..., mam ... lat i uwielbiam Pana/Pani piosenki! Moją ulubioną jest ... (tytuł). Najbardziej lubię w niej ... . Mam nadzieję, że będzie Pan/Pani tworzyć jak najwięcej takich piosenek. Czy byłaby możliwość wysłania mi Pana/Pani autografu? 

Pozdrawiam, ... (imię)

List do agencji/klubu

Witam Serdecznie!
Jestem wielkim fanem ... (nazwa klubu, piłkarza, wokalisty itd.) Uwielbiam ... (piszemy co w nim lubimy, chyba, że piszemy do klubu, wtedy omijamy to zdanie). Zawsze będę Wam kibicował (to zdanie piszemy gdy wysyłamy list do klubu, agencji piłkarskiej). Byłaby możliwość wysłania mi autografu ... ? 

Pozdrawiam, ... (imię).


Jeżeli wysyłamy maila na końcu piszemy swój adres.

To chyba tyle, tak mi się wydaje, w razie pytań proszę pisać w komentarzach ;) Czekam na Wasze oceny. Oczywiście każdy list powinien być inny, przede wszystkim powinien być WASZ. Jeżeli jednak ktoś pierwszy raz pisze list, tutaj podałam kilka szablonów :)

49 komentarzy:

  1. Fajny poradnik :) Początkującym na pewno pomoże, a i zaangażowanym też może się przydać :)
    Dzięki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre, to dobre :D
    Każdemu się może przydać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ty liczysz też dni wolne (sobota, niedziela itd.) wtedy co liczysz czas ile czekałaś na autograf???
    :**

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny poradnik =D
    Myślę, że pomogłaś wielu osobom.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super! Bardzo mi pomogłaś, bo od jakiegoś czasu chciałam wysyłać listy i koperty zwrotne tylko nie wiedziałam za bardzo jak się za to zabrać. Teraz już wiem!

    http://aleksandra-olaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piszesz od razu swój adres? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A jak napisać list do prezydenta ? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety nie wiem jak Ci pomóc, nigdy nie pisałam takiego listu.

      Usuń
    2. Ja pisałem:) i dostałem autograf i pozdrowienia

      Usuń
  8. Dzięki za pomoc, na pewno skorzystam nie raz z tych szablonów. ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. DZIEKI ZA PORADNIK WŁANIE Z NIEGO KORZYSTAM

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogłabyś zrobić taki poradnik po angielsku? Bardzo proszę

    OdpowiedzUsuń
  11. Wielkie dzięki :)
    Uratowałeś mi dupę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cześć bardzo fajny poradnik :) mam tylko jedno pytanie chciałabym zdobyć autografy od aktorów Prawa Agaty i nie wiem jak mam napisać taki list z prośba , Czy mogłabyć mi podać jakieś wskazówki ? Czy ten list powinnien być podobny , mieć taki wzór jak ten list do agencji piłkarskiej ? Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zależy jak skierujesz kopertę, jeśli na kopercie napiszesz np. 'Dla Pani Agnieszki Dygant' to list ma być taki jak do aktorki a jak tego nie napiszesz to taki jak do agencji ;)

      Usuń
  13. Bardzo dobry poradnik ale czy mogłabyś dodać taki coś tylko po angielsku ? Bo chciałabym wysłać takie coś do Sama Clafina i mam problem - jak to napisać ? Czy list Polski różni się czymś od Amerykańskiego itp. ? Proszę o pomoc c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest tutaj: http://autografy-tyski.blogspot.com/2013/11/jak-napisac-list-z-prosba-o-autograf-po.html ;)

      Usuń
  14. świetny poradnik. A jezeli chce wyslac np do kilu aktorow z prawa agaty to musi byc osobno czy moze byc razem?

    OdpowiedzUsuń
  15. Cześć,
    Czy zawsze wysyłasz kopertę zwrotną ?
    Pozdr .

    OdpowiedzUsuń
  16. Hejka , bardzo fajna strona nie wiedziałam że można tak zrobić :)
    Bardzo dziekuję , ja też zbieram autografy skoczków narciarskich ,ponieważ od dziecka kocham ten sport .. Możesz odwiedzić mojego bloga .. loveskijumping.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Poradnik rewelacyjny napewno bede sie nim sugerowac przy pisaniu listu do Toma Hiddlestona

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuje,bardzo się przyda

    OdpowiedzUsuń
  19. czy przyczepiać znaczek pocztowy na kopertę zwrotną?

    OdpowiedzUsuń
  20. A jezeli wysyłasz list za granice (np do Niemiec) to piszesz w takim języku ?

    OdpowiedzUsuń
  21. hej bardzo fajny masz blog z kolekcją o autografach zdobytych od sportowców i od aktorów i piosenkarzy i super porady w sprawie napisania listów od tych znanych osób pozdrawiam serdecznie ciebie Justyna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej :) mam pytanie, bo chciałabym zdobyć autograf gwiazdy zarówno zagranicznej, jak i polskiej, ale znalazłam tylko adres e-mail, na który można kierować swoje prośby. Moje pytanie brzmi: Czy w takim wypadku, jeśli wyślę takiego maila, będę musiała za coś zapłacić? Zawsze zdobywam autografy listownie, a do tego nie bardzo wiem, jak się zabrać. Z góry dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  23. jak pozyskać kupony IRC ?

    OdpowiedzUsuń
  24. hej jeśli napisałaś list do kogoś z USA lub chociazby UK kupowałaś znaczek na kopertę zwrotną?

    OdpowiedzUsuń
  25. jak pieszesz prożbę o autograf na czyjegos maila to podajesz swojego maila czy adres do domu? jeśli adres domowy to ktos wtedy kupuje po prostu znaczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podaję adres domowy i ta osoba wysyła mi list :)

      Usuń
  26. jak piszesz za granice to nie dajesz znaczka na koperte zwrotną?

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak pisze do kogoś to dac koperte zwrotna

    OdpowiedzUsuń
  28. Do Amaro to który wzór żeby napisać?

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo dobrze, nawet ja z tego korzystam, a bardzo dużo pisze listów

    OdpowiedzUsuń
  30. fajnie dobrze że ten poradnik się ukazał, choć i tak ja piszę listy po swojemu ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak wysłać prośbę o autograf np. całego zespołu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeśli wysłałabym taki e-mail to w jaki sposób ewentualnie mogłabym dostać autograf, bo to poczta intenetowa A aby dostać autograf musiałbym podać swój adres?

    OdpowiedzUsuń
  33. A można napisać na instagramie czy tylko mailem?

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy komentarz!
W razie pytań proszę pisać na maila autografy.tyska@poczta.fm